יום שני, 16 באוגוסט 2010

רגע לפני

טוב, הגיעה השעה. מתחילים להתארגן לתחילת שנת הלימודים החדשה...      אז הנה הדבר שרציתי לדבר אתכם עליו : חשבתי לעצמי שהשנה אני אעבוד בדרך קצת שונה מבשנים הקודמות (טוב אולי לא קצת...). במקום "לכבות שרפות" קרי - ללמד חומר בדיעבד תלמידים שמגיעים רגע לפני המבחן, אז להכין את הקרקע לבגרות. כן כן, אני מתחיל ללמד לבגרות עצמה כבר מתחילת השנה. מה זה אומר אתם שואלים ? איך זה אפשרי אתם תוהים ?  אפשרי גם אפשרי, התחלתי את התהליך הזה עם שניים מתלמידיי שעולים לכיתה י' והיה שיעור מצוין ! במהלך שעה וחצי הצלחנו לפתור שאלת בגרות שלמה (והם אפילו לא התחילו ללמוד את הנושאים בבית הספר כמובן).  העניין הוא כזה - "הרגלים רעים". במהלך הלימודים בחטיבת הביניים התלמידים צוברים המון "הרגלים רעים" באשר לאופן שבו הם פותרים תרגיל למשל, כתיבה מרושלת, דילוג על שלבים קריטיים, הארכה של שלבים לא קריטיים, בעיות בטכניקה הגאומטרית ועוד... (ויש עוד).  דרך המפגש עם "התרגיל הבגרותי" הם חווים את המחיר שהם משלמים בשל "ההרגלים הרעים" ואפשר כבר בשלב הראשוני "לשכנע אותם" להיפטר מהם.

אין תגובות: